4 spôsoby plánovania termínov. Pre ktorý by ste sa rozhodli vy?

Publikované 27.7.2017
4 spôsoby plánovania termínov. Pre ktorý by ste sa rozhodli vy?

Naposledy sme vám priniesli rozhovor s majiteľkou vizážistického salónu Andreou, aby sme vám ukázali, ako vyzerá evidencia termínov “na druhej strane”. No nie každý si vie zorganizovať prácu tak efektívne. V lepšom prípade si majiteľ prevádzky najme človeka, ktorý spracováva objednávky za neho. V horšom sa do tohto boja každý deň púšťa sám. Predstavíme vám 4 spôsoby, akými riešia svoje objednávky rôzne prevádzky. Ak v nich spoznáte tú svoju, neváhajte nás kontaktovať.

Zákazník vždy na prvom mieste

Začínate podnikať, otvoríte si svoj vytúžený podnik  alebo prevádzku, zákazníkov získavate hlavne vďaka referenciám a onedlho vám telefón s volajúcimi zákazníkmi neprestáva zvoniť. “Skvelé!”, poviete si

Darí sa vám, urobíte si web, aby sa o vás dozvedeli aj iní a objednávky pribúdajú. Vy ste zrazu obsadený na týždne dopredu. V snahe vyhovieť zákazníkom si ale môžete často nevedomky skomplikovať každodenný život. Objednávky k vám zrazu chodia cez telefón, web, mail, messenger...no a vy už nestíhate. Zrazu to už nie je len o vás a vašej profesii, pribudla vám totiž agenda a ani vo sne by vám nenapadlo, že môže byť tak vyčerpávajúca. Čo stým? Takto to predsa nemôže ísť ďalej.

Poďme sa spoločne pozrieť, ako fungujú slovenské prevádzky v 21. storočí.

1. Všade prítomné farebné papieriky

V práci ich využíva snáď každý a častokrát si len vďaka nim spomeniete, čo všetko musíte zariadiť. No riadiť objednávky vo svojom podnikaní touto formou nemusí dopadnúť najlepšie. Ide najmä o malé podniky, kde sám majiteľ naozaj nestíha riešiť komunikáciu so zákazníkmi, lebo je vyťažený prácou. Preto, ak zákazník volá, siaha po nesmrteľných farebných papierikoch, ktoré skončia kto vie kde. Následne volá ďalší zákazník a postup sa opakuje. Papiere pribúdajú, termíny sa prekrývajú a prichádza na rad krízový manažment. No, v dnešnom tvrdom konkurenčnom prostredí to môže byť problém.

Všade prítomné farebné papieriky. Rezervačný portál Visblee.2. Pracovný diár pre zodpovedných

Asi najrozšírenejší spôsob evidencie termínov  je ich zapisovanie do diára.Či ste kaderníčka alebo masér, je to práve diár, kde končia všetky vaše termíny.Prípadne využívate tie veľké tučné knihy, kde si vediete evidenciu svojich hostí, vo vašej reštaurácii. Poviete si, že veď v diári mám všetko pekne na jednom mieste, presne viem, kto a kedy má prísť, nič mi neunikne. No zabúdate na jednu veľmi podstatnú vec, a to, že váš zákazník váš diár nevidí a teda nevie, kedy máte voľný ďalší termín. Ďalšou nevýhodou je, že ak vám zákazník zavolá po pracovnej dobe, neviete mu povedať s určitosťou, kedy môže prísť. V prípade, že máte viac zamestnancov, riziko, že niekto termín nezaeviduje narastá a problém je na svete.

3. Jednoduchý webový formulár

Kontaktný formulár na webe pôsobí na prvý pohľad moderne. Chcete sa objednať, vyplníte krátky kontaktný formulár a obratom vám potvrdia vašu rezerváciu. Kiežby to bolo ale také jednoduché.

Problém je, že tieto údaje musí väčšinou niekto manuálne spracovať v počítači. A to zaberie množstvo času v závislosti od typu prevádzky. Za ten čas stihne zákazník zavolať alebo napísať, prečo ešte nedostal odpoveď na svoju požiadavku. A tak sa komunikácia kopí, preto odpoveď trvá ešte dlhšie. Niektorí zákazníci obídu formulár a rovno volajú. Niektorí napíšu cez Facebook a ďalší na e-mail, len aby získali termín, čo najrýchlešie.

4. Online rezervačný systém

Online rezervačný systém prináša do prevádzky prehľad v termínoch, lepšiu komunikáciu so zákazníkmi a viac času na samotnú prácu. Pre zákazníka zase komfort pri objednávaní. Bez telefonovania vie, kedy má prevádzka voľný termín a sám si vyberie, ktorý mu najviac vyhovuje. Spokojnejší je majiteľ, jeho zamestnanci a hlavne zákazníci.

Rezervačný portál Visblee

Tak čo, ktorý zo 4 spôsobov je podľa vás najlepší? Prípadne sa opýtajte vašich zákazníkov alebo im rovno umožnite, aby sa k vám objednali online. Chcete sa dozvedieť ako? Kontaktujte nás.

Uložiť

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.

;