5 cvičení, s ktorými sa dostanete do formy

Publikované 8.12.2017
5 cvičení, s ktorými sa dostanete do formy

Populárna tabata, popruhy TRX, Core a SM-system na chrbticu, alebo zábavný piloxing? Ktoré cvičenie je pre vás to pravé?

Tabata - maximálny výkon v krátkom čase

Tabata patrí medzi vysoko intenzívne intervalové tréningy (HIIT), ktoré sú aktuálne veľmi populárne. Telo dostane zabrať a predstavujú značnú úsporu času. Naštartujú metabolizmus a budujú kondíciu.

Tabata je založená na striedaní aktívnej a pasívnej fázy. V jednom kole sa trénuje 20 sekúnd na maximum a 10 sekúnd sa oddychuje, a to v ôsmich cykloch za sebou, čiže počas 4 minút.

Po každom kole nasleduje 1-2 minútová prestávka. Stačí 4-5 naplno odcvičených kôl, je to riadna drina. Celé cvičenie tak trvá okolo 20 minút.

Tabata je ideálnym tréningom na budovanie kondície a spaľovanie tukov, zlepší vytrvalosť a výbušnosť.

Dôležitý je správny výber cvikov. Počas tréningu sa dá precvičovať iba jedna svalová partia (napríklad cviky na brucho), alebo celé telo (napríklad beh na mieste). Pred cvičením samotnej tabaty sa odporúča zahriatie a dynamický strečing. Po cvičení statický strečing.

TRX - originálny závesný systém

TRX je niečo medzi funkčným tréningom zameraným na budovanie kondície a posilňovaním jednotlivých partií vo fitku.

Ide o originálny závesný systém, ktorý tvorí jednoduchý popruh s niekoľkými karabínami. Výhodou je prenosnosť a ľahká manipulácia. Systém sa dá ľahko upevniť o strop, zárubňu, strom v prírode.

Vždy je lepšie začať cvičiť so skúseným trénerom. Nastaví sklon úmerne kondícii, vyberie vhodné cviky s ohľadom na zdravotný stav a najmä - pomôže osvojiť si správnu techniku jednotlivých cvikov. Potom sa dá cvičiť aj doma.

Počas tréningu je jedna časť tela zavesená do popruhov, druhá časť tela zostáva v kontakte so zemou. Intenzitu cvičenia si reguluje každý sám, preto je vhodný pre začiatočníkov aj pre pokročilých. Čím nižšia poloha tela oproti závesnému bodu, tým je cvik náročnejší.

TRX pomáha zlepšovať kondíciu, rovnováhu, svalovú silu, stabilitu, mobilitu chrbtice, hybnosť.

Základom je posilňovanie stredu tela, čo je rozdiel oproti bežnému posilňovaniu vo fitku, kedy sedíme alebo ležíme a stred tela nie je zapojený vôbec. Počas všetkých cvikov sú v pohotovosti stabilizačné svaly tela: vzpriamovače chrbtice, brušné svaly, panvové svaly, driek a stehná… Zo stredu tela prúdi energia do rúk a do nôh, je to základ.

RAJ Fitness, cvičenie TRX

Core - stred tela

Je statický tréning, ktorý je zameraný priamo na jadro (core) tela: svaly brucha, chrbta, panvového dna a bránice.

Stred tela (core) je stavebným kameňom nášho tela. Pri cvičení ho mnohí vynechávame. Nečudo, že sa potom nedarí dosahovať výsledky, aké by sme si predstavovali.

Core je určený pre tých, ktorí pociťujú oslabený chrbát, uvedomujú si krivenie chrbtice, majú pocit stuhnutých, stiahnutých vzpriamovačov chrbtice. Často krát ide o ľudí so sedavým zamestnaním alebo s prácou, kde dochádza  k nerovnomernému jednostrannému zaťažovaniu chrbtice.

Cieľom cvičenia je spevniť svalový aparát v okolí chrbtice a vybudovať pevné a ploché brušné svaly. Napomáha k správnemu držaniu tela, spevňuje panvové dno, podporuje sexuálne funkcie.

Pravidelné cvičenie vedie k zlepšeniu kondície, koordinácie, svalovému posilneniu a ohybnosti. Precvičované svaly sa zároveň posilňujú a naťahujú

Vďaka rôznorodosti cvikov a náradí je vhodný pre začiatočníkov, vrcholových športovcov aj ľudí s poruchami pohybového aparátu.

SM-systém - prísne pravidlá, ktoré sa dajú ľahko dodržiavať

Znepríjemňuje vám život bolesť chrbta? Pomôže metóda SM systém.

Ide o súbor jednoduchých a účinných cvikov založených na aktivácii svalových špirál. Tie sťahujú obvod tela, vyrovnávajú chrbticu do strednej línie a vytvárajú silu nahor, ktorá chrbticu naťahuje. Tým sa uvoľňujú blokády chrbtice, zvyšujú sa medzistavcové platničky a rovnomerným rozložením pohybu sa predchádza aj zvýšenému opotrebeniu kĺbov.

SM systém je zameraný na liečenie už vzniknutých problémov (bolesť chrbta, skolióza a pod.), ale takisto na prevenciu, kompenzáciu nevhodných pohybových činností a regeneračné programy.

Piloxing - pre ženy, ktoré sa neboja výziev

Piloxing je skupinový šport, ktorý kombinuje tri cvičenia: pilates, tanec a kondičný box.

Pilates zoštíhľuje a posilňuje svalstvo, box je zameraný na zvyšovanie obratnosti, výkonnosti a pohotovosti a tanec dodáva celej kombinácii eleganciu.

Je určený najmä pre ženy, ktoré chcú byť štíhle a mať pevné svaly. Je zameraný na spaľovanie prebytočných tukov, zvýšenie sily celého tela, zlepšenie kondičky. Myšlienkou piloxingu je sebavedomá, krásne a dobre sa cítiaca žena, ktorá sa nebojí výziev. Silná boxerka, ladná a štíhla balerína a príťažlivá tanečnica v jednom.

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.