Ako si založiť konto na Facebooku pre podnikateľov?

Publikované 6.7.2018
Ako si založiť konto na Facebooku pre podnikateľov?

Používate Facebook na podnikanie? Ak áno, pravdepodobne máte svoju stránku a Facebook vám pomáha zviditeľniť vaše produkty alebo služby. Nepoužívate? Prečo nie? Facebook je ľahko dostupný a je skvelou platformou na zviditeľnenie vášho podnikania. Vytvorenie tzv. fanpage je zdarma. Prečo to teda nevyužiť?

Ukážeme si krok za krokom, ako takú fanpage na FB vytvoriť. Je to jednoduché. Celý proces zvládnete aj za 10 minút!

1. Kliknite na odkaz: www.facebook.com/pages/create

2. Prihlásenie alebo registrácia

Máte už na FB účet? Ak áno, musíte byť prihlásený.

Ak ste FB doteraz nevyužívali a nemáte konto na FB, musíte sa najprv zaregistrovať a následne prihlásiť. 3. Vyberte typ stránky (fanpage)

FB vám ponúkne 2 možnosti:

a.) Business or Brand - obchod alebo značka

b.) Community or Public Figure - komunita alebo verejná osoba

http://www.visblee.sk/img/FB2.png

Vyberte si možnosť, ktorá korešponduje s vašim podnikaním.

Na propagáciu svojich produktov a služieb vyberiete možnosť Business or Brand.

Nie je fanpage ako fanpage. Ak ste prevádzkovateľkou štúdia krásy, potrebujete inú stránku ako napríklad poistný maklér.

4. Zadajte názov stránky a vyberte kategóriu

        • Názov stránky

Pozor, dobre si ho rozmyslite, ako nazvete vašu fanpage na FB. Názov sa nedá meniť.

        • Kategória

V riadku kategórie začnite ťukať kľúčové slovo pre vaše podnikanie. Facebook vám ponúkne možnosti v danej kategórii, z ktorých si môžete vybrať.

 

http://www.visblee.sk/img/FB3.png
        • Adresa a telefónne číslo

Vyplňte adresu a telefónne číslo, aby sa vaši potenciálni zákazníci vedeli s vami spojiť a vyhľadať vašu prevádzku.

Blahoželáme, FANPAGE je vytvorená! Aby nezanikla v množstve iných stránok, pridajte fotografie a informácie o vašich produktoch alebo službách:

5. Pridajte profilovú a titulnú fotografiu

        • Profilová fotografia

Na výbere profilovej fotografie si dajte záležať. Bude sa zobrazovať pri všetkých vašich činnostiach na Facebooku (komentáre, zdieľania, pridávanie príspevkov).

Výber profilovej fotografie závisí od toho, či chcete propagovať firmu alebo seba ako odborníka.

Ak propagujete firmu, použite ako profilovú fotografiu logo firmy.

Ak propagujete seba, použite svoju osobnú fotografiu, ktorá súvisí s vašim podnikaním. Dobrý dojem urobí na klienta fotka s úsmevom.

Profilovú fotografiu nahráte po kliknutí “Nahrať z počítača”.

        • Titulná fotografia

Titulná fotografia pomáha vyjadriť identitu vašej stránky. Dá sa meniť podľa potrieb. Napríklad ak máte vo firme niečo nové.http://www.visblee.sk/img/FB4.png 6. Užívateľské meno

Nastavte si užívateľské meno. Nachádza sa pod Profilovou fotografiou. Malo by sa zhodovať s názvom Fanpage. Ľudia vás podľa neho na FB ľahšie nájdu.

http://www.visblee.sk/img/FB5.png7. Informácie

Pridajte krátky popis a informácie o produktoch alebo službách, ktoré ponúkate.

Informácie sú základné údaje o stránke (core message). Core message dáva informáciu o tom, čo robíte a akým spôsobom pomáhate ľuďom. To, čo tu napíšete, sa zobrazí v základných informáciách Vašej stránky.

Príklad - Kozmetický salón:

„Pomáhame ženám odstrániť všetky nedokonalosti pleti. Naše procedúry omladia, pleť sa zregenuruje a bude žiariť.”

Maximálna dĺžka core message je 155 znakov (1-2 vety). Snažte sa zmestiť do tohto limitu, inak sa informácia nebude zobrazovať celá. Stručný popis sa zobrazuje pod profilovým obrázkom.

8. Call-to-action (CTA) button

Pridajte tlačidlo, ktoré vašich fanúšikov navedie k akcii. Napríklad aby vás kontaktovali, aby u vás nakúpili a pod.

Na obrázku nižšie je CTA button - “Poslať správu”. Ak chcete vašu podnikateľskú FB stránku zamerať na iný cieľ, než je posielanie správ od návštevníkov, zmeňte si toto tlačítko. Postavte kurzor na úroveň CTA buttonu a vyroluje sa menu s ponukou, kde nájdete aj “Upraviť tlačidlo”.http://www.visblee.sk/img/FB6.png9. Ďalšie informácie

Informácie a titulné fotografie sa dajú na fanpage kedykoľvek doplniť či zmeniť. V ľavom menu nájdete jednotlivé kategórie, ktoré pomôžu identifikovať vaše služby/produkty detailnejšie.http://www.visblee.sk/img/FB7.png


Podnikateľskú stránku na FB máte hotovú. Nezabúdajte pravidelne aktualizovať informácie a pridávať statusy, aby ste boli videní...

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.