Naučte sa písať pútavé texty pre váš biznis. 7 trikov, ako na to

Publikované 3.11.2017
Naučte sa písať pútavé texty pre váš biznis. 7 trikov, ako na to

Potrebujete texty na svoj vlastný web alebo na náš rezervačný portál? Pripravili sme pre vás návod, ako ich napísať tak, aby boli nielen obsahovo trefné, ale aj zaujímavé. Chcete vedieť, ako urobiť text ľahko čitateľným a pútavým? Prečítajte si našich 7 užitočných tipov.

Na začiatok vás upozorňujeme, že v článku nezachádzame do podrobností optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Optimalizácia textov pre vyhľadávač (napr. Google) je dôležitá. No dnes sa však budeme sústrediť na to, ako urobiť text prehľadným, čitateľným a príťažlivým.

Prispôsobte texty pre vašu cieľovú skupinu

Akékoľvek marketingové aktivity začínate na základe toho, kto je vaša cieľová skupina, a teda potenciálni zákazníci. Nezáleží na tom, či ste živnostník, podnikateľ alebo väčšia firma. Aj vy by ste mali na začiatku identifikovať svoju cieľovú skupinu.

Ako písať pútavé texty.Analyzujte svojich existujúcich zákazníkov.

Sú to muži alebo ženy? Starší alebo mladší ľudia? Odkiaľ pochádzajú a kde žijú? Tieto informácie určujú jazyk a štýl vašej komunikácie. Asi by ste nepísali rovnakým štýlom pre päťdesiatnika z menšej obce a pre tínedžerku z Bratislavy, či?

Okrem toho by bolo užitočné, keby ste vedeli ešte viac. Aké majú vaši zákazníci záujmy? Kam chodia? A predovšetkým, čo vyhľadávajú na internete? Následne môžete využiť v texte frázy, podľa ktorých vás zákazníci nájdu. Napríklad cez už spomínaný vyhľadávač Google.

Objavte svoj komunikačný štýl

Keď už viete, na koho sa zameriate, vyberte si štýl, akým budete komunikovať. Chcete pôsobiť viac seriózne alebo skôr uvoľnene? Chcete zákazníkom tykať alebo vykať?A keď už sme pri tom, v texte by ste sa mali prihovárať zákazníkovi, aby ste zaujali jeho pozornosť. Avšak veľké „V“ v osloveniach patrí do korešpondencie. Na webe radšej používajte malé začiatočné písmená: „vám, vás, vaše atď.“

Každopádne, texty na web stránke by mali byť živé a trochu reklamné. Využívajte šarmantné a nevšedné slová, aby ste vykreslili pozitívny obraz v mysli zákazníka.

Inšpirujte sa od najlepších, ale nekopírujte

Neviete ako začať? Inšpirujte sa od tých, ktorí to robia lepšie ako vy. Pozrite si ich web i štýl komunikácie a vytvorte svoj originálny text. Buďte kreatívny.

Ako písať pútavé texty pre váš biznis.Čleňte text, pokiaľ má viac ako 5 riadkov

Keď píšete dlhší text, číta sa oveľa jednoduchšie, ak je členený na viac odsekov. Ani vám by sa nechcelo čítať zbytočne dlhé vety. A hoci texty na web nie sú slohová práca, koncept „úvod, jadro a záver“ sú v tomto prípade použiteľné.

V úvode textu čitateľa navnaďte a vneste ho do deja problému. V jadre mu vykreslite príbeh. Príbehy totiž predávajú. Stačí vám jednoduchá dejová línia, ktorá zahŕňa nastolenie problému, hľadanie riešenia a rozuzlenie v podobe vašej služby. Na záver čitateľa vyzvite k akcii!

Nezabudnite na reálne benefity, ktoré zákazníci u vás nájdu

V rámci textu musí byť vášmu zákazníkovi jasné, akú pridanú hodnotu môže u vás získať. Prečo by si mal rozhodnúť práve pre vás? Aký úžitok alebo pocit bude mať, ak využije práve vašu službu?

Využívajte dostupné nástroje

Internet je plný užitočných nástrojov zdarma, ktoré vám pomôžu s vašimi textami.

Využite"http://slovnik.azet.sk/synonyma/"synonymický slovník, aby ste neopakovali tie isté slová. Pravopis si môžete overiť v "http://slovniky.korpus.sk/"online slovníkoch slovenského jazyka. A v neposlednom rade, aby ste si zistili, čo váš potenciálny zákazník hľadá, odporúčame vám naučiť sa pracovať s "https://adwords.google.com/home/"Google Adwords a jeho plánovačom kľúčových slov.

Písanie textu pre váš biznis.Vylaďte svoj text k dokonalosti

Keď už máte koncept textu hotový, skúste sa naň pozrieť s odstupom. A potom nasledujte naše užitočné tipy:

Vyhoďte zbytočné vety. Napr.: „Každý s nás sa už raz dostal do takej situácie.“

Obmedzte zápory. Vyvolávajú totiž negatívne emócie a to predsa nechcete. Takmer vždy sa dá veta preformulovať na pozitívnu.

Nahraďte superlatívy. Hoci si môžete myslieť, že ste najlepší, na zákazníka to môže pôsobiť nafúkane. Okrem toho sú ľudia na takéto výrazy alergickí.

Trpný rod vymeňte za činný. Služba sa neposkytuje sama, pretože vy poskytujete tú službu.

Používajte otázky. Oživia text a donútia človeka na chvíľu zastať a zamyslieť sa. Samozrejme, všetko s mierou.

Rozsekajte vety. Častým problémom sú pridlhé vety, následne je text ťažko čitateľný a menej zrozumiteľný. Čiarky nepostačujú. Ozajstnou pauzou je iba bodka.

Skontrolujte si gramatiku. Tento bod je snáď jasný. Výnimkou sú azda nedávno udomácnené zahraničné slová, pre ktoré v slovenčine ešte neexistujú úplne jasné pravidlá.

Spýtajte sa na názor niekoho iného. Je veľmi užitočné dostať relevantnú spätnú väzbu. Tá by však mala pochádzať od niekoho, kto sa aspoň trochu vyzná do online marketingu.

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.