Viete prečo mileniáni neradi telefonujú?

Publikované 9.2.2019
Viete prečo mileniáni neradi telefonujú?

Miléniovými deťmi označujeme ľudí narodených po roku 1980, ale pravdou je, že táto veková skupina je tiež definová ako niekto medzi 18. a 34. rokom života. Je ťažké jednoznačne definovať, kto presne patrí a kto nepatrí do tejto skupiny. Jedna vec, ktorú ale majú všetky miléniové deti spoločné, je odpor k uskutočňovaniu telefonických rozhovorov. S kýmkoľvek. Kedykoľvek. Z akéhokoľvek dôvodu.

Je to ale trochu ironické, pretože miléniové deti používajú svoj mobilný telefón neustále a len zriedkakedy ho pustia z ruky. Problém nastal v roku 2010. V tomto roku spoločnosť WhatsApp objavila aplikáciu, ktorá v súčasnosti patrí k tým najpoužívanejším. V nasledujúcom roku zas spoločnosť Facebook spustila aplikáciu Messenger a svoj debut mala aj aplikácia Snapchat.

Prečo sa vyhýbajú telefonátom?

Najväčší dôvod, prečo títo ľudia neradi telefonujú, je čas. Možno sa to nepočúva dobre a radšej by sme si to nepriznali, ale pravdou je, že pribúdajúcim vekom sa nám prestáva vytvárať toľko mozgových buniek. (Mýtom je, že každý deň určitý počet buniek stratíme.) Miléniové deti rozmýšľajú rýchlejšie než ktokoľvek starší ako 34 rokov a taktiež spracúvajú informácie oveľa rýchlejšie, preto nemajú čas na zastaranú technológiu.

Deti milénia chcú komunikovať rýchlejšie a získať lepšie odpovede. Telefonát zvyčajne nie je veľmi efektívny a v najbližších rokoch bude jeho efektivita ešte klesať. Najväčším trendom sa stalo chatovanie, vďaka ktorému si už môžete objednať napríklad aj pizzu namiesto toho, aby ste sa s niekým museli rozprávať.

Technológie sa neustále zlepšujú, preto nie je vylúčené, že v najbližších mesiacoch či rokoch nebudeme potrebovať žiadne aplikácie, ale budeme mať inteligentné domáce spoločnosti, ktoré automaticky zapnú či vypnú svetlá, kúrenie alebo zamknú dvere. Možno to znie príliš futuristicky, ale miléniové deti poznajú výhody digitálnej komunikácie lepšie, než ktokoľvek iný. Oni chcú výsledky, nie dlhé diskusie.

Mnoho miléniových detí nemá problém v spoločnosti pri zaujímavom rozhovore odložiť svoj telefón, no hneď ako sa začnú nudiť, vezmú mobil do ruky a budú radšej chatovať. Ale uskutočnenie telefonátu je pre nich ako posielanie telegramu alebo cestovanie vlakom na dovolenku.

Vyhýbanie sa konfliktom

Ďalším dôvodom, prečo sa vyhýbajú telefonátom, je stránenie sa konfliktov a nedorozumení. Pri telefonáte je totiž možné, že človek na druhom konci linky bude mať iný názor než vy. Pri chatovaní alebo využívaní iných spôsobov digitálnej komunikácie môžete povedať čo chcete a idete jednoducho ďalej. Dostať sa s niekým do konfliktu je tak oveľa náročnejšie.

Telefóny a telefonáty ale, samozrejme, nevymierajú. Existuje niekoľko desiatok spoločností, ktoré zamestnávajú mladších ľudí, aby telefonovali a odpovedali na otázky týkajúce sa služieb zákazníkom. Nedokážete predať nejaký produkt alebo riešiť závažnejšie problémy len prostredníctvom textu (ak nerátame objednanie pizze). Niektoré prípady si jednoducho konverzáciu vyžadujú.

Napriek všetkému je strach z telefonovania reálny. Ide o technológiu, ktorej sa deti milénia snažia vyhýbať ako sa len dá. Pre nich je to ako žiť v temných časoch. 

(Publikované: John Brandon, Inc.com, 4.JAN 2017. Preklad: Martina Dudíková)

Pozvať prevádzku

Chceli by ste sa objednávať online do vašej obľúbenej prevádzky, ktorá ešte nie je na Visblee? Pozvite prevádzku do Visblee!

Pozvať prevádzku
Prihlásenie

Vaše termíny už čakajú.

Nemáte účet? Zaregistrujte sa teraz.

Zabudnuté heslo?
Pozvať prevádzku

Pozvite svoju oblúbenú prevádzku na Vislee.

;